Jäsenkirjeet 2016 -

Jäsenkirje syksy/2017

Yhdistyksemme 71. toimintavuosi jatkuu ja kuten myös marttojen

Marttailtapäivät jatkuvat klo 13 Leppärenkaalla kerran kuussa maanantaisin. Ensimmäinen kokoontuminen syyskuussa, tarkempi aika ilmoitetaan Soisalon Seudun seuratoimintaa-palstalla. Sovimme yhteisesti aina seuraavan tapaamiskerran. Tiedossa on mukavaa yhdessäoloa käsitöitä tehden iltapäiväkahvin kera.

Syksyllä vietämme Marttojen kirkkopyhää pääkirkossamme. Päivä tarkentuu myöhemmin.

Elokuu

To 17.8. Saunailtapäivä Mirja Erosen kesämökillä. Lähtö kimppakyydeillä klo 11. Ilmoittautumiset Astalle, puh. 040 514 1010, tai sähköposti asta.poikkimaki@pp4.inet.fi

Syyskuu

Pe - Su 1-3.9.2017 Valtakunnallinen Maaseutuparlamentti Leppävirralla Osallistumme tapahtumaan mm. talkoilemalla.

Ti 5.9 klo 12- 15 Gluteeniton leivonta -kurssi, Kuopio, 25 eur/jäsen, huom. sama kurssi myös marraskuussa To 23.11 klo 17-21 lisätiedot ja ilmoittautuminen

La 9.9. Lähdemme sieniretkelle Ukonniemeen. Kokoontuminen Parkkilahden matonpesupaikalle klo 13.00. Yhdistyksen sienimartat toimivat oppaina.

To – Su 14.9 – 17.9.2017 Matka Viroon, käymme mm. Paunveren markkinoilla lähellä Tarttoa lauantaina 16.9.2017.

To 28.9 klo 17 – 20 Raakaruokakurssi, Kuopio, 25 eur/jäsen. Kurssilla perehdytään raakaruoan valmistamiseen ja raaka-aineisiin.

Lokakuu

Syntymäpäiväjuhlat täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

To 12.10 klo 18.30 marttailta, vierailemme Aku ja Ada-vaateliikkeessä Unnukassa.

Marraskuu

Marttailta, Suomi hyvää- ketjukoulutuksessa käyneiden marttojemme opastuksella kootaan Suomi 100v. itsenäisyyspäivän ”juhlamenu”. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ti 21.11 klo 17.00 marttailta, tutustumme Pirjo Kettusen tonttupajaan osoite Tyvitie 5, Leppävirta. Mahdollisuus ostaa keramiikkatuotteita.

La 25.11 klo 10 – 14 piirin syyskokous

Joulukuu

La 2.12. Marttojen pikkujoulut vietetään Pieksämäellä. Käymme Moilas-leipomolla ja Siikamäen suoramyyntiosuuskaupassa ja ruokailemme Pöyhölän pappilassa. Bussikuljetus. Ilmoittautumiset Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti rapu56@gmail.com

Tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin.

Martat osallistuvat järjestöjen joulumyyjäisiin.

Tammikuu

Vierailu Riikinnevalle. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Yhdistyksen vuosikokous Leppärenkaalla.

*******************

Tapahtumista ilmoitetaan Soisalon Seutu-lehdessä seuratoimintapalstalla ja sähköpostilla.

Yhdistys tukee vuoden aikana mm. seuraavia kohteita:

* kotitalousstipendi Kivelän yläkoulun yhdeksäsluokkalaiselle keväällä

Leppävirran Martat ry:n hallitus 2017

Asta Poikkimäki                                                            040 514 1010

puheenjohtaja, jäsenasiat

asta.poikkimaki@pp4.inet.fi

Vööbe Heiskanen                                                          044 516 4200

voobe@hotmail.com

Helinä Torvinen, sihteeri                                               040 733 2198

Muut hallituksen jäsenet:

Helena Alanne                                                               040 525 4575

Raija Fingerroos, matka- ja                                           044 542 1616

opintomartta

Eeva Junkkarinen                                                          040 574 1555

Anne Karppinen, tiedottaja                                                                 050 352 1385

Muut luottamusmartat:

Ritva Harjuveteläinen                                                   sienimartta

Rauni Lamberg                                                              sienimartta

Sisko Rautiainen                                                           puutarhamartta

Marttojen tilinumero Leppävirran Op  FI78 5230 0120 0729 71

Jäsenkirje syksy/2016

Yhdistyksemme viettää juhlavuotta.

Teemakausi 2014 - 2016 ”Martoissa on arjen mahdollisuus” jatkuu viimeisen vuoden.  ”Elämä on parasta itse tehtynä”

Tänä vuonna aloitetut marttailtapäivät jatkuvat klo 13 Leppärenkaalla kerran kuussa. Ensimmäinen kokoontuminen syyskuussa, tarkempi aika ilmoitetaan Soisalon Seudun seuratoimintaa-palstalla. Sovimme yhteisesti aina seuraavan tapaamiskerran. Tiedossa on mukavaa yhdessäoloa käsitöitä tehden iltapäiväkahvin kera.

Elokuu

La 13.8 klo 10.00 Sieniretki. Kokoontuminen Parkkiniemen pyykinpesupaikalle.Yhdistyksen sienimartat toimivat oppaina.

Syyskuu

To 1.9 klo 12.00 Puun istutus Leppävirran kirkkopuistoon. Marttojen 70-vuotisjuhlan kunniaksi istutamme puun yhdessä srk:n kanssa. Kokoontuminen kirkon sakastin puoleiselle pihalle.

To 8.9 Yrtit, Kuopio Haapaniemenkatu 23, marttojen havaintokeittiö Korjaa kesän ihanat yrtit talteen! Tältä luennolta vinkit yrttien sadonkorjuuseen, käyttöön ja säilöntään. Luennon kesto 17.30-19.00. Järjestäjinä yhteistyössä Hyötykasviyhdistys Kuopion osasto ja Pohjois-Savon Martat. Ilmoittautuminen piirin tapahtumakalenterin kautta.

La 17.9.2016 klo 10 – 14 Alli-juhlaseminaari, Iisalmi

Kankaan Martat ry kutsuu teidät Alli-juhlaan Iisalmen Kulttuurikeskukseen.
Pohjois-Savon Martat ry järjestää kuljetuksen reitillä Varkaus

Leppävirta-Kuopio-Siilinjärvi-Iisalmi, tarvittaessa järjestetään kuljetuksia myös muille reiteille/ tiedustelut Anne Matilainen
anne.matilainen@martat.fi tai p. 050 339 4261.

Ilmoittautuminen 28.8.2016 mennessä piirin tapahtumakalenterin tai p. 050 339 4260 tai pohjois-savon@martat.fi.
Hinta 35 euroa, sisältäen kuljetuksen ja keittolounaan Kulttuurikeskuksella

La 24.9 klo 12.00 Vierailu Itä-Saamaisiin Rauhalan tilalle. Tutustutaan Katri ja Michael Stroheckerin Angnus-lihankarjan kasvatustilaan. Burgerlounas + kahvit, 20 €. Kimppakyydit. Ilmoittautumiset viimeistään 16.9. Vööbelle puh. 044 516 4200.

Ma 26.09. klo 17 ruokakurssi – Italialainen ilta La Dolce Vita!,  Kivelän koulun opetuskeittiössä, erityisneuvoja Heta Nykänen Pohjois-Savon Martat ry:stä opastamassa. Ilmoittautumiset viimeistään ma 19.09. Astalle 040 514 1010. Kurssin hinta 20 €, maksetaan paikan päällä.

To 6.10. klo 17 Suomineidon voileipäpöytä Kivelän koulun opetuskeittiössä

Kurssilla opetellaan tekemään leivästä koko ateria. Valmistetaan moderneja voileipiä ja pikkusuolaisia.

Kurssilla saadaan tietoa leivästä, viljasta ja viljan merkityksestä ravitsemuksessa ja keskustellaan leivän merkityksestä suomalaisille. Kurssilla tehdään erilaisia sesonginmukaisia voileipiä ja leipäpohjaisia tarjottavia. Kurssin hinta 20 €, maksetaan paikan päällä. Ilmoittautuminen Pohjois-Savon piirin  tapahtumakalenterin kautta, kts oheinen linkki.

Marttailta Leppärenkaalla, Juustomaitoilta, tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.Vastapoikineen lehmän maitoa saa nykyään harvoin. Maistelemme Mirja Erosen johdolla juustomaidosta valmistettua herkkua.

Marraskuu

Lauluilta Ukonhatun kodalla toiveuusintana marraskuun alkupuolella. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

La 19.11. klo 13 Marttojen pikkujoulut, Villa Mathilda, Hankasalmi, ruokailua ja yhteislaulua. Bussikuljetus.

La 26.11 piirin syyskokous Kuopiossa, Viralliset kokousedustajat ovat puheenjohtaja Asta Poikkimäki, varapuheenjohtaja Vööbe Heiskanen ja hallituksen jäsen Raija Fingerroos, varalla hallituksen jäsenet Eeva Junkkarinen, Helinä Torvinen ja Anne Karppinen.

Martat osallistuvat järjestöjen joulumyyjäisiin

Tammikuu

Keilausilta Vesileppis Areenalla. Tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin.

Ti 21.2.2017 klo 17 Yhdistyksen vuosikokous Leppärenkaalla

Leppävirran kesäteatteri & ruokailu Konnustuvalla

Syyskuu

14.9 – 17.9.2017 Matka Etelä-Viroon, Suuri Paunveren näyttely ja markkinat lähellä Tarttoa lauantaina 16.9.2017.

Yhdistys tukee vuoden aikana mm. seuraavia kohteita:

* kotitalousstipendi  Kivelän yläkoulun yhdeksäsluokkalaiselle keväällä

*Yhdistys vuokraa 80 kupin kahvinkeitintä                   20 €/kerta

Leppävirran Martat ry:n hallitus 2016

Asta Poikkimäki                                                             040 514 1010

asta.poikkimaki@pp4.inet.fi

Vööbe Heiskanen                                                           044 516 4200

Helinä Torvinen, sihteeri                          040 733 2198

jäsensihteeri, opintomartta

Muut hallituksen jäsenet:

Eeva Junkkarinen                                                           040 574 1555

Anne Karppinen, tiedottaja                       050 352 1385

Raija Fingerroos, matkamartta                  044 542 1616

Irma Lappalainen, ruokamartta                 044 554 0173

Ritva Harjuveteläinen                               sienimartta

Rauni Lamberg                                             sienimartta

Sisko Rautiainen                                          puutarhamartta

Marttojen tilinumero  Leppävirran Op  FI78 5230 0120 0729 71

Jäsenkirje kevät/2017

Yhdistyksemme 71. toimintavuosi alkaa ja samalla käynnistyy marttojen uusi teemakausi ”Elämä on parasta itse tehtynä” vuosille 2017-19.  Osallistumme Suomi 100-vuotta hankkeisiin neulomalla vauvojen ja veteraanien sukkia ja ”Syödään yhdessä”-tapahtumilla.

Marttailtapäivät jatkuvat klo 13 Leppärenkaalla kerran kuussa maanantaisin. Tammikuun kokoontuminen oli jo 23.1. Helmikuussa tavataan iltapäivämarttailun merkeissä ma 27.2. Sovimme yhteisesti aina seuraavan tapaamiskerran ja se ilmoitetaan myös Soisalon Seudun seuratoimintaa-palstalla. Tiedossa on mukavaa yhdessäoloa käsitöitä tehden iltapäiväkahvin kera.

Helmikuu

Ti 14.2 Marttailta klo 17.00 Leppärengas, maakuntamakuja muualta, Arja Virta valmistaa ja maistattaa keskipohjanmaalaista perinneruokaa, ”muttia”.

Ma 20.2. Vuosikokous klo 17.00 Leppärengas.

Ma 27.2 Marttailtapäivä klo 13.00 Leppärengas, jäteneuvonta-tietoisku. Jäteneuvoja Sari Heikkinen Keski-Savon Jätehuollosta tulee kertomaan kierrätyksestä ja lajittelusta.

Maaliskuu

Ti 14.3 Marttailta klo 17 Leppärengas. Vööbe ja Marketta tuovat terveiset ”Juhlat kotona”-ketjukoulutuksesta.

Ke 15.3. Kuun vaikutus puutarhan hoidossa klo 17.30 - 19.30, Kuopio, Haapaniemenkatu 23, Havaintokeittiö. Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Hyötykasviyhdistys Kuopion alaosasto ja Savon Martat. Ilmoittautuminen piirin kautta

Huhtikuu

La 8.4 Retki Kädentaitomessuille Jyväskylään

Messuilla kotimaiset kädentaitajat tarjoavat koriste- ja käyttöesineitä, yksilöllisiä vaatteita ja asusteita aikuisille ja lapsille, sekä paljon muuta. Messuilla voi hankkia myös tarvikkeita ja työvälineitä ja seurata työnäytöksiä. Kädentaitomessujen lisäksi pääsee myös samaan aikaan järjestettäville Hyvinvointimessuille ja Antiikkimessuille

Matkan hinta 50 euroa. Hinta sis. pääsylipun messuille, bussikuljetuksen, ruokailun & kahvin. Ilmoittautumiset pe 31.3. mennessä

Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com

Marttailta, Leppärengas, Seija Tirkkonen kertoo Kiinan matkastaan, tarkempi aikaa ilmoitetaan myöhemmin.

La 29.04. Piirin kevätkokous klo 10 - 14.

Toukokuu

Ma 1.5. Vapputori klo 9. Marttakojussa myytävänä arpoja, munkkeja ja simaa. Arpajaispalkintoja ja myytäviä tuotteita otetaan vastaan. Ottakaa yhteyttä hallituksen jäseniin.

La 20.5. Puutarhavierailu Mervi Nyyssösen puutarhalle. Mahdollisuus hankkia taimia (yrtit, tomaatit ym.) ja perennoita. Kimppakyydit, lähtö klo 12 kirkon parkkipaikalta. Ilmoittautumiset la 13.5 mennessä Sisko Rautiainen puh. 040 844 0807 tai sähköposti: rautiainen.sisko@gmail.com

Marttaruusupensaan kunnostus & leikkaus. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ke 31.5. Perennanvaihtopäivä klo 9.00 Leppävirran torilla. Säävaraus!

Kesäkuu

Marttailta Vesileppiksen kodalla, makkaranpaistoa & kahvit ja yhteislaulua, tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

La 10.6. Leppävirta-päivillä paistamme lettuja Blues Picnic-tapahtumassa Unnukan rannassa. Tule mukaan letunpaistoon.

Heinäkuu

Su 2.7. Kesäteatteriretki Äänekosken Kartano Kievariin, jossa Teatteri Eurooppa Neljä esittää ”Elämä janottaa” musiikkikomedian. Matkan hinta 60 euroa, sis. teatterilipun, bussikuljetuksen, ruokailun ja väliaikakahvin. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on 35 hlö.  Ilmoittautumiset su 11.6. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com

Ke 26.07. Martanpäivää vietetään klo 13 alkaen Invalidien Saviputaan kesäkodilla. Kimppakyydit, lähtö kirkon parkkipaikalta.

Heinäkuussa paistamme lettuja Leivolassa. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Heinäkuussa järjestetään myös tarvittaessa kesäteatteriretki Karvioon, jossa esitetään Valamo-trilogian viimeinen osa ” Uuden henki”. Kimppakyydit. Tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin.

Elokuu

Vko 33 Saunailta Mirja Erosen luona, tarkka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Elo- syyskuun vaihteeseen on suunniteltu yhdistyksen sieniretki.

Syyskuu

To – Su 14.9 – 17.9. Matka Viroon. Matkalla käymme mm. Paunveren markkinoilla lähellä Tarttoa lauantaina 16.9. Matkan aikana yövymme Tallinnassa yhden yön ja Tartossa kaksi yötä.

Yhdistys vuokraa 80 kupin kahvinkeitintä        20 €/kerta

Leppävirran Martat ry:n hallitus 2016

Asta Poikkimäki                                      040 514 1010

Vööbe Heiskanen                                    044 516 4200

Helinä Torvinen, sihteeri                         040 733 2198

jäsensihteeri, opintomartta

Raija Fingerroos, matkamartta                044 542 1616

2017 erovuorossa olevat

Eeva Junkkarinen                         040 574 1555

Anne Karppinen, tiedotus            050 352 1385

Irma Lappalainen, ruokamartta   044 554 0173

Ritva Harjuveteläinen                             sienimartta

Rauni Lamberg                                        sienimartta

Sisko Rautiainen                                      puutarhamartta

Marttojen tilinumero Leppävirran Op FI78 5230 0120 0729 71

Jäsenkirje kevät/2018

Yhdistyksemme 72. toimintavuosi alkaa. Marttojen teemat tälle vuodelle ovat ”Kestävä arki” sekä edelleen jatkuva ”Elämä on parasta itse tehtynä”. Toimintamme nojautuu näihin teemoihin. Osallistumme tänä vuonna Marttojen valtakunnallisiin tapahtumiin: pannulapputempaukseen keväällä ja marttailuviikolle syksyllä.

Marttailtapäivät jatkuvat maanantaisin kerran kuussa ja tiedossa on mukavaa yhdessäoloa iltapäiväkahvin, käsitöiden ja tietoiskujen kera. Marttailtoja ja retkiä järjestetään entiseen malliin ja muistattehan, että myös pikkumartat tervetulleita kaikkiin tapahtumiin ja retkille.

Tammikuu

Ma 29.1. Marttailtapäivä klo 13.00 Leppärengas, päivän aiheena ekokoti.

Helmikuu

Ma 19.2. Marttailtapäivä klo 13.00 Leppärengas, aiheena kodin kemikaalit.

Ti 20.2. Vuosikokous klo 17.00 Leppärengas. Sääntöjen määräämät asiat mm. pj:n valinta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi.

Su 25.2. Neulekirkko klo 15.00 Vanha Pappila. Seurakunnan järjestämässä kaikille avoimessa tilaisuudessa voi neuloa ja virkata.

Maaliskuu

Ke 14.3. Vierailu Riikinvoiman ekovoimalaitokseen klo 17- 18.30. Kimppakyydit, lähtö klo 16.15 kirkon parkkipaikalta. Ilmoittaudu kyytien järjestämiseksi Raijalle pe 9.3. mennessä puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Ma 26.3. Marttailtapäivä klo 13 Leppärengas. Päivän teemana KonMari. Tutustutaan maailmaa valloittaneeseen menetelmään, jolla saadaan koti ja tavarat järjestykseen.

Ma 19.3 Marttailta klo 17. Leppärengas. Puutarha-ketjukoulutuksessa käyneet martat tuovat terveiset koulutuksesta.

Huhtikuu

La 7.4 Retki Kädentaitomessuille Jyväskylään

Kädentaitomessuilta voi hankkia mm. laadukkaita koriste- ja käyttöesineitä, yksilöllisiä vaatteita ja asusteita sekä tarvikkeita ja työvälineitä. Messuilla voi seurata myös työnäytöksiä. Kädentaitomessujen lisäksi pääsee myös samaan aikaan järjestettäville Hyvinvointimessuille ja Antiikkimessuille.

Matkan hinta 50 euroa. Hinta sis. pääsylipun messuille, bussikuljetuksen, ruokailun & kahvin. Ilmoittautumiset to 29.3. mennessä

Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com

Ti 17.4. Marttailta  Vierailu Ritva Koposen ”nukkemuseoon” Nikkilänmäelle. Kimppakyydit, lähtö kirkon parkkipaikalta klo 16.30. Ilmoittautumiset ennakkoon pe 13.4. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Ma 23.4. Marttailtapäivä klo13.00 Leppärengas. Tutustutaan suomalaisiin perinneperennoihin.

La 28.4. Piirin kevätkokous

Toukokuu

Ti 1.5. Vapputori klo 9. Marttakojussa myytävänä arpoja, munkkeja ja simaa. Arpajaispalkintoja ja myytäviä tuotteita otetaan vastaan. Ottakaa yhteyttä hallituksen jäseniin.

Peräkonttikirppis. Tarkempi aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Makkaranpaisto- ja lauluilta Ukonhatun kodalla. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ke 30.5. Perennanvaihtopäivä klo 9.00 Leppävirran torilla. Säävaraus!

Kesäkuu

La 9.6. Leppävirta-päivillä paistamme lettuja Blues Picnic-tapahtumassa Unnukan rannassa. Tule mukaan letunpaistoon.

La 16.6. Kesäteatteriretki Varkauden Kuntorantaan. Mummon mökki -komedian rooleissa esiintyy mm. Eeva Eloranta. Matkan hinta 30 euroa, sis. teatterilipun, bussikuljetuksen ja väliaikakahvin. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on 35 hlö.  Ilmoittautumiset to 31.5. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Heinäkuu

To 26.07. Martanpäivänä tutustumme Leppävirran kotiseutumuseoon.

Heinä-elokuussa paistamme lettuja uudessa ”Leivolassa”. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Elokuu

Elo- syyskuun vaihteeseen on suunniteltu yhdistyksen sieniretki.

Syyskuu -Lokakuu

Marttailuviikko vko 37

Syntymäpäiväjuhlat täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

Jäsenkirje syksy/2018

Yhdistyksemme 72. toimintavuosi jatkuu. Marttojen teemat tälle vuodelle ovat ”Kestävä arki” sekä edelleen jatkuva ”Elämä on parasta itse tehtynä”. Toimintamme nojautuu näihin teemoihin.

Marttailtapäivät jatkuvat kerran kuussa lokakuusta lähtien ja tiedossa on mukavaa yhdessäoloa iltapäiväkahvin, käsitöiden ja tietoiskujen kera.

Kevään pannulapputempauksen innoittamina kokoonnutaan syksyllä kerran kuussa käsityöpiiriin kansalaisopiston tekstiilityöluokkaan. Ensimmäisen kerran kokoonnutaan käsitöiden pariin to 13.9.

Marttailtoja ja -retkiä järjestetään entiseen malliin ja muistattehan, että myös pikkumartat tervetulleita kaikkiin tapahtumiin ja retkille.

Tervetuloa mukaan myös vapaaehtoistoimintaan. Meitä Marttoja on pyydetty mm. uusiin vanhusten palvelukoteihin kyläilemään ja ohjaamaan pienimuotoista askartelua / käsitöitä. Ottakaa rohkeasti yhteyttä keneen tahansa hallituksen jäsenistä, jos tällainen toiminta kiinnostaa.

Elokuu

Ke 29.8. klo 9 - 12 Sienineuvonta Leppävirran torilla yhteistyössä Palokankaan Marttojen kanssa. Opastamassa Heta Nykänen Savon Martoista.

Syyskuu

Ti 4.9. klo 17.00 Marttailta Leppärengas Babadum Nepal-Intia-puodin Teija Hiekkalahti kertoo aidoista ja eettisistä aarteistaan ja kertoo Nepalin matkoistaan. Mahdollisuus ostaa puodin tuotteita.

La 8.9. klo 10.00 yhdistyksen sieniretki Ukonniemeen. Kokoontuminen Saviportintien matonpesupaikalle. Säävaraus.

Marttailuviikolla vko 37:

To 13.9. klo 12 – 14 Käsityöpiiri kansalaisopiston tekstiilityön luokassa, os. Opintie 2. Ottakaa omat käsityöt mukaan, suunnitellaan ensimmäisellä kerralla tulevia töitä & tekniikoita. Käsityöluokassa on käytössä myös ompelukoneet. Piiri on kaikille avoin eikä osallistumismaksua ole. Lisätietoja ryhmän vetäjältä Rauni Lambergilta puh. 040 7574319.

La 29.9. Kädentaito- ja hyvinvointimessut Kuopiossa. Lähtö klo 9.00 Leppävirran torilta. Hinta 40 euroa, sisältää messulipun, bussikuljetuksen ja ruokailun. Ilmoittautumiset Raunille pe 15.9 mennessä puh. 040 7574319 tai sähköposti rauni.lamberg@gmail.com. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on 35. Matka on kaikille avoin.

Lokakuu

Ti 2.10. klo 17.00 Marttailta, Leppärengas, Satusetä Topeliuksen syntymästä on kulunut tänä vuonna 200 vuotta. Tutustutaan Topeliuksen satuihin ja hänen elämäänsä Seija Tirkkosen johdolla.

La 6.10. klo 9 - 15.30 Savon marttojen virkistyspäivä- Marttahäppeninki Rantasalmella. Hinta 64 euroa/hlö, sis. ruokailun, aamu- ja päiväkahvin sekä ohjelman. Savolaisten marttojen yhteinen virkistyspäivä asiallisilla marttainfoilla varustettuna. Sitovat ilmoittautumiset pe 15.9 mennessä Raunille puh. 040 7574319 tai sähköposti rauni.lamberg@gmail.com.

Viikolla 41 järjestämme yhdessä Leppärenkaan kanssa vanhustenviikon juhlan. Tarkempi aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Su 21.10. klo 14.00 Syntymäpäiväjuhlat Vanhassa Pappilassa täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

To 25.10. klo 13.00 Marttailtapäivä Leppärengas.

Marraskuu

To 1.11 klo 18 - 20 Ötökät pois -luento Kivelän auditorio. Luennoitsijana Heta Nykänen Savon Martoista. Tilaisuus järjestetään yhdessä Palokankaan Marttojen kanssa ja se on kaikille avoin.

Marttailta Leppärengas, Kattila & pannuesittelijä Marke Kärki tulee

esittelemään & myymään tuotteita. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

La 24.11 klo 10.00 Piirin vuosikokous

La 24.11. Marttojen pikkujouluretki Varkauteen. Ohjelmassa Pieleen meni-näytös klo 13.00 Varkauden teatterissa ja ruokailu. Bussikuljetus. Tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin.

Joulukuu

Martat osallistuvat järjestöjen joulumyyjäisiin.

Tammikuu

Yritysvierailu Kukka- ja hautauspalvelu Tirkkoseen.

Yhdistyksen vuosikokous Leppärenkaalla.

Leppävirran Martat ry:n hallitus 2018

Raija Fingerroos, puheenjohtaja,        044 542 1616

matka- ja opintomartta