Syksy 2018 Jäsenkirje

Jäsenkirje syksy/2018

Yhdistyksemme 72. toimintavuosi jatkuu. Marttojen teemat tälle vuodelle ovat ”Kestävä arki” sekä edelleen jatkuva ”Elämä on parasta itse tehtynä”. Toimintamme nojautuu näihin teemoihin.

Marttailtapäivät jatkuvat kerran kuussa lokakuusta lähtien ja tiedossa on mukavaa yhdessäoloa iltapäiväkahvin, käsitöiden ja tietoiskujen kera.

Kevään pannulapputempauksen innoittamina kokoonnutaan syksyllä kerran kuussa käsityöpiiriin kansalaisopiston tekstiilityöluokkaan. Ensimmäisen kerran kokoonnutaan käsitöiden pariin to 13.9.

Marttailtoja ja -retkiä järjestetään entiseen malliin ja muistattehan, että myös pikkumartat tervetulleita kaikkiin tapahtumiin ja retkille.

Tervetuloa mukaan myös vapaaehtoistoimintaan. Meitä Marttoja on pyydetty mm. uusiin vanhusten palvelukoteihin kyläilemään ja ohjaamaan pienimuotoista askartelua / käsitöitä. Ottakaa rohkeasti yhteyttä keneen tahansa hallituksen jäsenistä, jos tällainen toiminta kiinnostaa.

Elokuu

Ke 29.8. klo 9 - 12 Sienineuvonta Leppävirran torilla yhteistyössä Palokankaan Marttojen kanssa. Opastamassa Heta Nykänen Savon Martoista.

Syyskuu

Ti 4.9. klo 17.00 Marttailta Leppärengas Babadum Nepal-Intia-puodin Teija Hiekkalahti kertoo aidoista ja eettisistä aarteistaan ja kertoo Nepalin matkoistaan. Mahdollisuus ostaa puodin tuotteita.

La 8.9. klo 10.00 yhdistyksen sieniretki Ukonniemeen. Kokoontuminen Saviportintien matonpesupaikalle. Säävaraus.

Marttailuviikolla vko 37:

To 13.9. klo 12 – 14 Käsityöpiiri kansalaisopiston tekstiilityön luokassa, os. Opintie 2. Ottakaa omat käsityöt mukaan, suunnitellaan ensimmäisellä kerralla tulevia töitä & tekniikoita. Käsityöluokassa on käytössä myös ompelukoneet. Piiri on kaikille avoin eikä osallistumismaksua ole. Lisätietoja ryhmän vetäjältä Rauni Lambergilta puh. 040 7574319.

La 29.9. Kädentaito- ja hyvinvointimessut Kuopiossa. Lähtö klo 9.00 Leppävirran torilta. Hinta 40 euroa, sisältää messulipun, bussikuljetuksen ja ruokailun. Ilmoittautumiset Raunille pe 15.9 mennessä puh. 040 7574319 tai sähköposti rauni.lamberg@gmail.com. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on 35. Matka on kaikille avoin.

Lokakuu

Ti 2.10. klo 17.00 Marttailta, Leppärengas, Satusetä Topeliuksen syntymästä on kulunut tänä vuonna 200 vuotta. Tutustutaan Topeliuksen satuihin ja hänen elämäänsä Seija Tirkkosen johdolla.

La 6.10. klo 9 - 15.30 Savon marttojen virkistyspäivä- Marttahäppeninki Rantasalmella. Hinta 64 euroa/hlö, sis. ruokailun, aamu- ja päiväkahvin sekä ohjelman. Savolaisten marttojen yhteinen virkistyspäivä asiallisilla marttainfoilla varustettuna. Sitovat ilmoittautumiset pe 15.9 mennessä Raunille puh. 040 7574319 tai sähköposti rauni.lamberg@gmail.com.

Viikolla 41 järjestämme yhdessä Leppärenkaan kanssa vanhustenviikon juhlan. Tarkempi aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Su 21.10. klo 14.00 Syntymäpäiväjuhlat Vanhassa Pappilassa täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

To 25.10. klo 13.00 Marttailtapäivä Leppärengas.

Marraskuu

To 1.11 klo 18 - 20 Ötökät pois -luento Kivelän auditorio. Luennoitsijana Heta Nykänen Savon Martoista. Tilaisuus järjestetään yhdessä Palokankaan Marttojen kanssa ja se on kaikille avoin.

Marttailta Leppärengas, Kattila & pannuesittelijä Marke Kärki tulee

esittelemään & myymään tuotteita. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

La 24.11 klo 10.00 Piirin vuosikokous

La 24.11. Marttojen pikkujouluretki Varkauteen. Ohjelmassa Pieleen meni-näytös klo 13.00 Varkauden teatterissa ja ruokailu. Bussikuljetus. Tarkemmat tiedot ilmoitetaan myöhemmin.

Joulukuu

Martat osallistuvat järjestöjen joulumyyjäisiin.

Tammikuu

Yritysvierailu Kukka- ja hautauspalvelu Tirkkoseen.

Helmikuu

Yhdistyksen vuosikokous Leppärenkaalla.

Tapahtumista ilmoitetaan Soisalon Seutu-lehdessä seuratoimintapalstalla ja sähköpostilla.

*******************

Yhdistys tukee vuoden aikana mm. seuraavia kohteita:

* kotitalousstipendi yläkoulun yhdeksäsluokkalaiselle keväällä

* kädentaitostipendi alakoululaiselle keväällä

**********************

*Yhdistys vuokraa 80 kupin kahvinkeitintä      20 €/kerta

Leppävirran Martat ry:n hallitus 2018

Raija Fingerroos, puheenjohtaja,        044 542 1616

matka- ja opintomartta

rapu56@gmail.com

Asta Poikkimäki                                                                  040 514 1010

varapuheenjohtaja, jäsenasiat