Kevät 2019 Jäsenkirje

Jäsenkirje kevät/2019

Yhdistyksemme 73. toimintavuosi alkaa ja koko marttajärjestö täyttää 120 vuotta. Juhlavuoden teemat ovat” Hyvä arki kuuluu kaikille” ja ”Elämä on parasta itse tehtynä”. Toimintamme nojautuu näihin teemoihin. Osallistumme Marttojen juhlavuoden toimintaan neulomalla mm. sukkia äideille. Lankoja saatavana Astalla, tilikeskuksella.

Marttaillat, -iltapäivät ja käsityökerho jatkuvat entiseen malliin ja tiedossa on mukavaa yhdessäoloa kahvin, käsitöiden ja tietoiskujen kera. Käsityökerhossa ompelemme ruokaessuja Virrankodin asukkaille tai jokainen tekee omia käsitöitä. Kerho on kaikille avoin ja maksuton. Myös retkiä järjestetään ja muistattehan, että myös pikkumartat tervetulleita kaikkiin tapahtumiin ja retkille.

Tammikuu

To 17.1. Käsityökerho klo 11 - 13 kansalaisopiston tekstiilityöluokka, Opintie 2. Tule tekemään käsitöitä ja tuo ystäväsikin mukaan.

To 24.1. Etiopialainen ilta klo 17.00 kirjaston kerhohuoneella. Savon Marttojen pj. Sonja Haapakoski saapuu kertomaan Etiopian matkastaan. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Soisalomarttojen kanssa.

To 31.1. Maailman suurin Marttailta klo 17.00 Leppärengas. Juhlitaan 120 -vuotiasta Marttajärjestöä kuohuviinillä ja kakkukahveilla.

Helmikuu

Su 10.2. Neulekirkko klo 15.00 Vanha Pappila. Seurakunnan ja paikkakunnan marttayhdistysten järjestämässä kaikille avoimessa tilaisuudessa voi tehdä käsitöitä.

To 14.2. Käsityökerho klo 11- 13 kansalaisopiston tekstiilityöluokka.

Ti 19.2. Vuosikokous klo 17.00 Leppärengas. Käsitellään sääntöjen määräämät asiat.

Ti 26.2. Marttailta klo 17.00 Leppärengas. Aiheena juhlavuoden pääruoka-aine kananmuna ja vuoden kasvikset, juurikkaat sekä vinkkejä vastuulliseen ruokapöytään. Vieraana Palokankaan Martat.

Maaliskuu

Ti 12.3. Marttailtapäivä klo 13.00 Pappilanpuiston palvelukodin kerhohuoneella. Yhteislaulua ja seurustelua kahvittelun lomassa

To 14.3. Käsityökerho klo 11 – 13 kansalaisopiston tekstiilityöluokka.

Ti 26.3. Marttailta klo 17.00. Leppärengas. Tuulikki Böhmisch Kaunismaan tilalta kertoo lammastuotteista. Mahdollisuus ostaa tilan tuotteita mm. värjättyjä villalankoja ja lampaantaljoja.

Huhtikuu

La 6.4. Retki käsityömessuille Jyväskylään

Kädentaitomessuilta voi hankkia mm. yksilöllisiä vaatteita ja asusteita sekä tarvikkeita ja työvälineitä. Messuilla voi seurata myös työnäytöksiä. Kädentaitomessujen lisäksi pääsee myös samaan aikaan järjestettäville Hyvinvointimessuille ja Antiikkimessuille. Matkan hinta 50 euroa. Hinta   sis. pääsylipun messuille, bussikuljetuksen, ruokailun & kahvin. Ilmoittautumiset to 28.3. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com. Matka toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään 35 hlöä.

Ti 9.4. Marttailta klo 17.00 Leppärengas. Lina ja Vööbe valmistavat ja maistattavat kambodzalaista ruokaa.

To 11.4. Käsityökerho klo 11 – 13 kansalaisopiston tekstiilityöluokka.

La 13.4. Piirin kevätkokous

Ti 23.4. Marttailta klo 17.00 Leppärengas. Aiheena edunvalvontavaltuutus ja testamentti. Asiantuntijana pankkilakimies, varatuomari Anneli Nikulainen.

Toukokuu

Ke 1.5. Vapputori klo 9. Marttakojussa myytävänä arpoja, munkkeja ja simaa. Arpajaispalkintoja ja myytäviä tuotteita otetaan vastaan.

To 9.5. Käsityökerho klo 11 – 13 kansalaisopiston käsityöluokka.

Ti 21.5. Marttailta klo 17.00 Leppärengas. Swipe-edustaja Anne Immonen esittelee uutta siivouksesta.

Kesäkuu

Ke 5.6. Perennanvaihtopäivä klo 9.00 Leppävirran torilla. Säävaraus!

La 8.6. Letunpaisto Blues Picnic-tapahtuman yhteydessä. Tule mukaan paistamaan lettuja.

Heinäkuu

Pe 26.07. Martanpäivänä järjestämme retken. Lisätietoja myöhemmin.

Heinä-elokuussa paistamme lettuja Virrankodissa.

Elokuu

Saunailtapäivä Mirja Erosen luona, elokuun puolivälissä, tarkka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Marttailta elo-syyskuun vaihteessa, aiheena sienet.

To - su 29.8. – 1.9. Retki Viroon Tallinna /Pärnu. Lisätietoja matkasta myöhemmin.

Syyskuu -Lokakuu

Marttailuviikko vko 37

Syntymäpäiväjuhlat täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

Tapahtumista ilmoitetaan Soisalon Seutu-lehdessä seuratoimintapalstalla ja sähköpostilla.

*******************

Yhdistys tukee vuoden aikana mm. seuraavia kohteita:

* kotitalousstipendi yläkoulun yhdeksäsluokkalaiselle keväällä

* kädentaitostipendi alakoululaiselle keväällä

**********************