Kevät 2018 Jäsenkirje

Leppävirran Martat ry

Jäsenkirje kevät/2018

Yhdistyksemme 72. toimintavuosi alkaa. Marttojen teemat tälle vuodelle ovat ”Kestävä arki” sekä edelleen jatkuva ”Elämä on parasta itse tehtynä”. Toimintamme nojautuu näihin teemoihin. Osallistumme tänä vuonna Marttojen valtakunnallisiin tapahtumiin: pannulapputempaukseen keväällä ja marttailuviikolle syksyllä.

Marttailtapäivät jatkuvat maanantaisin kerran kuussa ja tiedossa on mukavaa yhdessäoloa iltapäiväkahvin, käsitöiden ja tietoiskujen kera. Marttailtoja ja retkiä järjestetään entiseen malliin ja muistattehan, että myös pikkumartat tervetulleita kaikkiin tapahtumiin ja retkille.

Tammikuu

Ma 29.1. Marttailtapäivä klo 13.00 Leppärengas, päivän aiheena ekokoti.

Helmikuu

Ma 19.2. Marttailtapäivä klo 13.00 Leppärengas, aiheena kodin kemikaalit.

Ti 20.2. Vuosikokous klo 17.00 Leppärengas. Sääntöjen määräämät asiat mm. pj:n valinta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi.

Su 25.2. Neulekirkko klo 15.00 Vanha Pappila. Seurakunnan järjestämässä kaikille avoimessa tilaisuudessa voi neuloa ja virkata.

Maaliskuu

Ke 14.3. Vierailu Riikinvoiman ekovoimalaitokseen klo 17- 18.30. Kimppakyydit, lähtö klo 16.15 kirkon parkkipaikalta. Ilmoittaudu kyytien järjestämiseksi Raijalle pe 9.3. mennessä puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Ma 26.3. Marttailtapäivä klo 13 Leppärengas. Päivän teemana KonMari. Tutustutaan maailmaa valloittaneeseen menetelmään, jolla saadaan koti ja tavarat järjestykseen.

Ma 19.3 Marttailta klo 17. Leppärengas. Puutarha-ketjukoulutuksessa käyneet martat tuovat terveiset koulutuksesta.

Huhtikuu

La 7.4 Retki Kädentaitomessuille Jyväskylään

Kädentaitomessuilta voi hankkia mm. laadukkaita koriste- ja käyttöesineitä, yksilöllisiä vaatteita ja asusteita sekä tarvikkeita ja työvälineitä. Messuilla voi seurata myös työnäytöksiä. Kädentaitomessujen lisäksi pääsee myös samaan aikaan järjestettäville Hyvinvointimessuille ja Antiikkimessuille.

Matkan hinta 50 euroa. Hinta sis. pääsylipun messuille, bussikuljetuksen, ruokailun & kahvin. Ilmoittautumiset to 29.3. mennessä

Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com

Ti 17.4. Marttailta  Vierailu Ritva Koposen ”nukkemuseoon” Nikkilänmäelle. Kimppakyydit, lähtö kirkon parkkipaikalta klo 16.30. Ilmoittautumiset ennakkoon pe 13.4. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Ma 23.4. Marttailtapäivä klo13.00 Leppärengas. Tutustutaan suomalaisiin perinneperennoihin.

La 28.4. Piirin kevätkokous

Toukokuu

Ti 1.5. Vapputori klo 9. Marttakojussa myytävänä arpoja, munkkeja ja simaa. Arpajaispalkintoja ja myytäviä tuotteita otetaan vastaan. Ottakaa yhteyttä hallituksen jäseniin.

Peräkonttikirppis. Tarkempi aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Makkaranpaisto- ja lauluilta Ukonhatun kodalla. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Ke 30.5. Perennanvaihtopäivä klo 9.00 Leppävirran torilla. Säävaraus!

Kesäkuu

La 9.6. Leppävirta-päivillä paistamme lettuja Blues Picnic-tapahtumassa Unnukan rannassa. Tule mukaan letunpaistoon.

La 16.6. Kesäteatteriretki Varkauden Kuntorantaan. Mummon mökki -komedian rooleissa esiintyy mm. Eeva Eloranta. Matkan hinta 30 euroa, sis. teatterilipun, bussikuljetuksen ja väliaikakahvin. Matka toteutuu, jos lähtijöitä on 35 hlö.  Ilmoittautumiset to 31.5. mennessä Raijalle puh. 044 542 1616 tai sähköposti: rapu56@gmail.com.

Heinäkuu

To 26.07. Martanpäivänä tutustumme Leppävirran kotiseutumuseoon.

Heinä-elokuussa paistamme lettuja uudessa ”Leivolassa”. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Elokuu

Elo- syyskuun vaihteeseen on suunniteltu yhdistyksen sieniretki.

Syyskuu -Lokakuu

Marttailuviikko vko 37

Syntymäpäiväjuhlat täysiä kymmeniä vuosia täyttäville martoillemme.

Tapahtumista ilmoitetaan Soisalon Seutu-lehdessä seuratoimintapalstalla ja sähköpostilla.

*******************

Yhdistys tukee vuoden aikana mm. seuraavia kohteita:

* kotitalousstipendi yläkoulun yhdeksäsluokkalaiselle keväällä

* kädentaitostipendi alakoululaiselle keväällä

**********************